دبستان دخترانه هفده شهریور شهرستان شاهین دژ (دوره اول )

مجری برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی

دبستان دخترانه هفده شهریور شهرستان شاهین دژ (دوره اول )

مجری برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی

پیام های کوتاه
  • ۲۷ تیر ۹۶ , ۱۰:۵۲
    20
  • ۱ خرداد ۹۶ , ۱۸:۴۸
    سلام
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۶ , ۰۸:۳۵
    سلام
  • ۲۵ ارديبهشت ۹۶ , ۲۳:۱۶
    سلام
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان
آخرین مطالب
  • ۹۶/۰۴/۲۷
    20
آخرین نظرات

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

سلام

فریده ملکی | چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۵ ق.ظ
سلام صبحتون بخیر و متعالی. سپاس از بازدیدکنندگان عزیز با ما همراه شوید
  • فریده ملکی

لینک خبر ایسگاه خلاقیت

فریده ملکی | چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۳ ق.ظ
http://shd.wa.medu.ir/portal/home.php?ocode=90293305&block=news&id=389222
  • فریده ملکی

لینک خبر جشنواره بادبادک ها

فریده ملکی | چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۳۰ ق.ظ
http://shd.wa.medu.ir/portal/home.php?ocode=90293305&block=news&id=389222
  • فریده ملکی

سلام

فریده ملکی | دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶ ب.ظ
لینک خبر جشنواره بادبادک ها سایت مدیریت
  • فریده ملکی

سلام

فریده ملکی | دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰ ق.ظ
مقدم پرخیر و برکت کارشناسان و ارزیابان برنامه تعالی مدیریت مدرسه را به دبستان دخترانه هفده شهریور مجری برنامه تعالی مدیریت را گرامی میداریم مقدمتان گلیاران. مدیریت و کارکنان و اولیا و دانش اموزان دبستان
  • فریده ملکی

سلام

فریده ملکی | دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷ ق.ظ
قابل توجه اولیای محترم دبستان هفده شهریور مجری برنامه تعالی در سال 95-94 توانسته رتبه پویا را در بین مدارس مجری برنامه کسب نماید تبریک به تمامی همکاران و اولیا و دانش اموزان عزیز
  • فریده ملکی

سلام

فریده ملکی | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲ ق.ظ
سلام صبح بخیر خدمت همراهان همیشگی وبلاگ دبستان هفده شهریور مجری برنامه تعالی مدیریت اموزشگاهی
  • فریده ملکی

تصاویر میثاقنامه دانش آموزان

فریده ملکی | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۹ ق.ظ


  • فریده ملکی

مدیریت برنامه تعالی مدیریت مدرسه توجه

فریده ملکی | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۶ ق.ظ

مدیریت برنامه تعالی مدیریت مدرسه

توجه

اولیای محترم آیا میدانید مدرسه  ما جزء چهار مدرسه ای است که در سطح شهرستان شاهین دژ در طرح مدیریت تعالی قرار گرفته است؟

برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش ، مدرسه محور ، مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فرآهم آورد تا کلیه ی عوامل موثر در مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود ، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف و طراحی برنامه ی عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده بسنجد .

هم چنین به منظور جلوگیری از هرگونه اتلاف فرصت ، با تشخیص خطاها و شکاف های عملکردی ، راه های بهبود را شناسایی کند و با برنامه ریزی مناسب به اجرای راهکار های بهبود اقدام نماید تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه را ارتقا بخشیده و افزایش و بهره وری را ممکن سازد . بنابراین از شما دعوت میشود به صورت داوطلبانه نسبت به همکاری با مدرسه در اجرای هر چه بهتر طرح تعالی ما را یاری فرمایید با تشکر

                             فریده ملکی

                                 مدیر دبستان هفده شهریور شاهین دژمجری برنامه تعالی  مدیریت آموزشگاهی

 

  • فریده ملکی

ضرورت اجرای برنامه تعالی در مدارس

فریده ملکی | يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲ ق.ظ

ضرورت اجرای برنامه تعالی  در مدارس

 

سیمای مدرسه در افق چشم انداز 1404 در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با ویژگی های مترقی آن ، سیاست ها و اولویت های ابلاغی وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر فانی مبنی بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و بهبود مدیریت آموزشگاهی هم چنین ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و شکل گیری انتظارات جدید والدین نسبت به ماهیت و کارکردهای مدرسه ، ما را از برنامه ریزی برای استقرار مدیریت برنامه محور ، کیفیت مدار و تعالی بخش که در شکل گیری و هویت بخشی به مدارس نقش اساسی ایفا می کند ، ناگزیر می سازد . برنامه تعالی مدیریت مدرسه در راستای پاسخ گویی به این نیاز و ضرورت طراحی شده است .

اهداف

1 زمینه سازی برای دست یابی به استاندارد های آموزشی و مدیریتی در مدارس

2 زمینه سازی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس

3 حرکت به سوی نهادینه سازی نگاه تعالی بخش در فرآیندهای مدیریتی

4 ایجاد وفاق سازمانی از طریق توسعه ی فرهنگ کارگروهی در مدرسه

5 - ترویج و تقویت سیستم خود ارزیابی در راستای بهبود و تعالی عملکرد مدیریت در مدرسه

6 افزایش انگیزه ی مدیران و دیگر کارکنان برای بهبود عملکرد

7 - توسعه و تقویت مشارکت کارکنان ، دانش آموزان و اولیا در امر راهبری و مدیرت مدرسه

محور ها و ملاک ها و شاخص های برنامه تعالی مدیریت مدرسه

در تعیین مجموعه ی ملاک ها و شاخص ها برنامه تعالی مدیریت مدرسه و اهداف آن در مدارس مجری برنامه ، سعی شده است ضمن توجه به کارکرد ها و مآموریت های مدرسه ، 10 محور کلیدی شامل :

1 استلزامات برنامه ریزی

2 - توسعه ی توانمندی ها و مشارکت دانش آموزان در اداره ی مدرسه

3 توسعه ی مشارکت اولیا و نهاد های اجتماعی در امور مدرسه

4 - استقرار نظام یاد دهی و یادگیری

5 توسعه مشارکت دانش آموزان در اداره ی مدرسه

6 - سلامت تربیت بدنی پیشگیری و ایمنی

7 فعالیت های پرورشی و فرهنگی

8 مدیریت امور اجرایی و اداری

 

مورد تأکید و توجه قرار گیرد . که هر کدام از این اهداف ، در برنامه تعالی مدیریت مدرسه خود به راهبرد های مختلفی تقسیم می گردد ، لذا مدیریت در مدارس تعالی می بایست این اهداف را مد نظر داشته باشد و نیز ارزیابی ها چه در اول کار و چه بعد از انجام کار به صورت خود ارزیابی در ابتدا و با شاخص های ارزیابی در پایان کار از روند اجرای طرح تعالی مدیریت مدرسه بهره بگیرد

1- تبیین چشم انداز، رسالت و استلزامات برنامه عمل:   

مدیران مدارس متعالی(رهبران آموزشی ) مأموریت و دور نمای مدرسه خود را با مشارکت مؤثر و همفکری دیگر کارکنان از طریق استراتژی متمرکز براهداف سند تحول بنیادین و منافع ذینفعان (کارکنان، دانش آموزان، اولیاء) محقق می سازند. این مدارس در تدوین استراتژی از اطلاعات و شواهد موجود در خصوص شرایط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و.... دانش آموزان و هم چنین گزارشات پیشرفت تحصیلی - تربیتی آنان به عنوان دروندادها به طور گسترده و مناسب استفاده می نمایند و ذینفعان را از ارزش ها، رسالت ها و اهداف مدرسه آگاه می سازند. این رهبران آموزشی دستیابی به اهداف را تسهیل می کنند و درمقاصد خود ثبات دارند و همواره قادر خواهند بود با ترغیب و تشویق کارکنان خود در محیط مدرسه وفاق سازمانی ایجاد نمایند.

2- توسعه ی توانمندی ها و مشارکت نیروی انسانی:   

مدیران مدارس متعالی توان کارکنان خود را در سطوح فردی، تیمی و سازمانی مدیریت کرده و ارتقا می بخشند. آن ها عدالت و برابری را ترویج کرده و کارکنان خود را در امور سازمان مشارکت داده و از این طریق آن ها را توانمند می سازند. در این گونه مدارس، با تعامل مؤثر میان مدیر وکارکنان انگیزه و تعهد سازمانی تقویت شده و کارکنان فعالیت های مدرسه را در مسیر بهبود مستمر و تعالی قرار می دهند. 

3-استقرار نظام یاددهی - یادگیری:   

در مدارس متعالی تلاش می گردد با مشارکت فعال دانش آموزان و بکارگیری روش های تدریس مؤثر و منعطف ، بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و راهبردهای خلاقانه ، آنان را در فراگیری روش های مسئله یابی و حل مسئله ، درک و فهم مفاهیم درسی و شناسایی ارتباط معنایی آن مفاهیم با زندگی و هم چنین کاربرد آموخته ها در زندگی یاری نمایند. 

 4- توسعه مشارکت دانش آموزان در اداره ی مدرسه:   

مدارس متعالی باخلق ظرفیت های جدید از طریق مشارکت دانش آموزان در تدوین و اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی، ضمن وسعت بخشی به اندیشه دانش آموزان، بستر های مناسب را برای بروز استعداد ها، تقویت حس مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس ، تلفیق اندیشه و عمل و نیز زمینه های اجتماعی شدن و جامعه پذیری آنان را فراهم می نمایند. 

5-محور توسعه ی مشارکت اولیاء و نهادهای اجتماعی در امور مدرسه : 

 مدیران مدارس متعالی به منظور ایجاد زمینه های لازم و ظرفیت سازی مطلوب تلاش می نمایند با مشارکت، هماهنگی و هم فکری میان مربیان ، اولیا و نهادهای اجتماعی زمینه های تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان را فراهم نمایند. 

6- سلامت ،تربیت بدنی ، پیشگیری و ایمنی

شناسایی ، بکارگیری بهینه و استفاده ی حداکثری از ظرفیت های بالقوه و بالفعل مدرسه، برقراری نظم و ایجاد محیطی آرام و پویا و انجام امور به صورت کارآ و اثربخش. 

7-محور فعالیت های پرورشی و فرهنگی   

 مدارس متعالی به منظور غنی سازی برنامه ها و تعمیق یادگیری در دانش آموزان ، فعالیت های مکمل و فوق برنامه را با توجه به نیازها ، استعدادها و علائق دانش آموزان پیش بینی و اجرا نموده تا ضمن ایجاد فرصت هایی برای کسب تجربه دانش آموزان در درون و بیرون مدرسه ، محیط آموزشی را به محیطی پرنشاط و پویا تبدیل نمایند . 

8) محور مدیریت امور اجرایی و اداری:   

مدارس متعالی به منظور پیشبرد اهداف و برنامه های مدرسه بایستی در انجام امورات اجرایی  ، اموال ، اسناد حسابداری و مکاتبات و مراودات اد ار ی باید  اهتمام ویژه ای داشته باشد .

*****

یادگیری و تعالی نقطه اشباع ندارد        به تعالی بیندیشیم و متعالی عمل کنیم                                                           

تعالی مدیریت مدرسه راه بی پایان است

 

خدایا چنان کن سرانجام کار          تو خشنود باشی و ما رستگار

 

  • فریده ملکی